Poniedziałek, 29 kwietnia 2024,
tel. +48 61 89 45 270
Aktualności

W Borach Tucholskich

W poniedziałek 29 maja 2023 roku o godz. 8:00 wyruszyliśmy na trzydniową wycieczkę do Borów Tucholskich, a także Gdyni i Sopotu. Wycieczka miała charakter edukacyjno-integracyjny. Odbywała się ona w ramach zielonej szkoły.

W pierwszy dzień przed przyjazdem do ośrodka zwiedziliśmy zamek krzyżacki w Gniewie. Uczyliśmy się strzelać z łuku oraz kuszy, a także uczestniczyliśmy w zajęciach dotyczących rozwoju broni białej. Podczas szkolenia mogliśmy samemu złapać za narzędzie walki, co wywołało ogromną ekscytację u członków wycieczki. Do miejsca naszego noclegu dojechaliśmy ok. godz. 18:00. Tuż po zakwaterowaniu się poszliśmy na obiadokolację i tym samym zakończyliśmy pierwszy dzień.

Kolejny dzień zaczęliśmy od śniadania, a następnie udaliśmy się do oceanarium w Gdyni. Mieliśmy okazję zobaczyć mnóstwo gatunków organizmów morskich z całego świata. Przed wyjazdem z miasta poszliśmy zobaczyć port i statki m.in. Dar Pomorza. Po zakończeniu zwiedzania wyruszyliśmy do Sopotu, aby przejść się po molo. W trakcie drogi zatrzymaliśmy się przy robiącym ogromnym wrażenie Grand Hotelu. Uczestnicy byli zachwyceni budowlą, jednak szybko musieli oderwać od niej wzrok, aby zdążyć wejść na deptak. Gdy wróciliśmy do naszego hotelu udaliśmy się na obiad, a następnie rozegraliśmy mecz siatkówki.

W ostatnim dniu mieliśmy możliwość spotkania z leśnikiem, który zabrał nas na spacer po lesie. Podczas wędrówki dowiedzieliśmy się o wielu faktach na temat drzew. Ostatnim wydarzeniem, w którym wzięliśmy udział było wysłuchanie szczegółowej historii Borów Tucholskich.