Niedziela, 14 lipca 2024,
tel. +48 61 89 45 270
Aktualności

Gminny Turniej Sudoku

Gminny Turniej Sudoku

18 kwietnia w naszej szkole odbył się etap finałowy Gminnego Turnieju Sudoku. Celem Turnieju jest rozwijanie logicznego myślenia wśród uczniów oraz popularyzacja łamigłówek. Do udziału w Turnieju nie jest wymagane żadne szczególne przygotowanie matematyczne. Wystarczą jedynie umiejętności rozwiązywania różnych wersji sudoku.

Do Gminnego Turnieju Sudoku zgłosiły się następujące szkoły z terenu Gminy Dopiewo:

• Szkoła Podstawowa im. Astrid Lindgren w Dąbrowie

• Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Dąbrówce

• Szkoła Podstawowa nr 1 im. Fryderyka Chopina w Skórzewie

• Szkoła Podstawowa nr 2 im. Ignacego Jana Paderewskiego w Skórzewie

• Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Jana Brzechwy w Dopiewie

Turniej rozgrywany jest w dwóch kategoriach: kategoria I – dla uczniów klas 4-6 szkół podstawowych; kategoria II – dla uczniów klas 7-8 szkół podstawowych.

W poszczególnych kategoriach zwyciężyli:

Kategoria I (klasy 4-6)

1. miejsce: Maciej Przynoga – Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Dąbrówce

2. miejsce: Adam Małkowiak – Szkoła Podstawowa nr 2 im. Ignacego Jana Paderewskiego w Skórzewie 

3. miejsce Mateusz Kryczka – Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Dąbrówce

Kategoria II (klasy 7-8)

1. miejsce: Emilia Kurowska – Szkoła Podstawowa nr 1 im. Fryderyka Chopina w Skórzewie 

2. miejsce: Paweł Krupa – Szkoła Podstawowa nr 1 im. Fryderyka Chopina w Skórzewie 

3. miejsce: Marta Głowska – Szkoła Podstawowa im. Astrid Lindgren w Dąbrowie              

Ogromne gratulacje!

Nagrody w Turnieju ufundowali: Rada Rodziców SP2 w Skórzewie oraz Urząd Gminy w Dopiewie. Bardzo dziękujemy!

Dodatkową atrakcją dla uczestników Turnieju był escaperoom przygotowany przez MathRiders. Tym razem uczniowie, którzy przed chwila rywalizowali ze sobą, musieli ze sobą współpracować.

Uczestnicy zabawy otrzymali informację: jesteście grupą podróżników, którzy pasjonują się starożytnymi legendami. Podążając śladem jednej z nich udaliście się do Egiptu, w poszukiwaniu bezcennego kielicha. Złoty kielich, o którym mowa zaginął 3 tysiące lat temu i należał do samego Ramzesa II …. Legenda głosi, że długowieczność i niezwykłą mądrość zapewniało mu spożywanie nektaru ze złotego kielicha.

Otrzymaliście informację, że kielich może znajdować się w jednej z zapomnianych Świątyń i właśnie stoicie przed jej drzwiami. Aby go odnaleźć będziecie musieli się zmierzyć z wieloma zagadkami, wykazać się sprytem, spostrzegawczością oraz nienaganną współpracą. Śpieszcie się, ponieważ inni poszukiwacze już depczą Wam po piętach.

Zabawa była fantastyczna. Miłośnicy sudoku mieli okazję odkrywać zagadki dzięki różnym wyzwaniom połączonych z dobrą zabawą i wspólnym działaniu przy rozwiązywaniu szyfrów i kodów. Firma MathRiders przeprowadziła dwa razy zabawę dla każdej kategorii wspierając Gminny Turniej Sudoku zupełnie za darmo za co bardzo serdecznie dziękujemy!

Skip to content